Egy vállalkozás alapítása, mint köztudott, komoly előkészületekkel jár. Az induló fázis sokszor kimerítő előkészületei általában még magas anyagi befektetéssel is párosulnak, főképp, ha iroda bérlésével is kell számítani. A modern irodamegoldásoknak köszönhetően viszont az utóbbi kiküszöbölhető, amennyiben a vállalkozó a virtuális iroda modellje mellett dönt.
Az vállalkozás alapításánál a virtuális irodában az első lépésnél a legfontosabb egy professzionálisan tervezett honlap. Hisz manapság csak színvonalas virtuális arculat hat vonzóan az ügyfelekre. Ezzel egyben már meghatározható az üzleti cím is, ami az elején csak virtuálisan létezik. Így az üzleti cím a legkiválóbb gazdasági központban is igényelhető, ahol a postafiók működtethető. A virtuális iroda bérlésével egyben adminisztratív szolgáltatási csomagok között lehet választani. A bérleti feltételek rugalmasak, teljesen az ügyfél igényére szabhatóak. A virtuális munkahellyel magas költségek spórolhatóak meg, amit inkább a projekt kivitelezésére fordíthat a vállalkozó. A vállalkozás a kezdetben otthonról tökéletesen működtethető. Ha pedig az üzlet idővel jó rezonanciának örvendhet, adatott a lehetőség beköltözni egy reális irodába.
Az otthoni munka hátránya az elszigeteltség. Ezért a kezdő fázisban az otthonról dolgozóknak nem szabad hiányozzon a motiváltság és a kitartás. Viszont nagy előnye a home office-nak vitathatatlanul az alacsony üzemeltetési díj az irodahelyiség bérléséhez viszonyítva. Azok számára pedig, akik szívesebben dolgoznak közösségben, bármikor bérelhetnek úgynevezett coworking munkahelyet, ahol különböző szektorok dolgozói képeznek munkaközösséget. Az így kialakult költségek még mindig kedvezményesebbek egy iroda fenntartásánál, mert az irodai kellékek, mint nyomtató, szkenner, vagy másoló ingyenes közös használtra vannak bocsátva. A legtöbb esetben a coworking irodával egyben közösségi termek is használhatóak, ahol az üzleti megbeszélések és ülések zavartalanul folyhatnak.
Az üzleti tevékenységtől függően sok esetben az ügyfél nincs közvetlen kapcsolatban az üzleti partnerrel, így a telefonos és az internetes ügyintézés segítségével teljesen lebonyolítható az adott szolgáltatás. Ilyen esetben a virtuális irodamegoldás optimális megoldás a vállalkozások hosszú távú folytatására is. És végsősorban sose szabad megfeledkezni a következőről: A sikeres üzlet titka a jó reklám. Csak azok lesznek és maradnak sikeresek, akik folyamatosan figyelnek az ügyfelek toborzására és megtartására.